Handelsvillkor
Om du har några frågor om följande hör vi gärna från dig.
Skriv ett mail till [email protected]
Personuppgiftspolicy
För att kunna handla på vår hemsida krävs att du registrerar dig med ditt namn, adress, telefonnummer och e-post.
Dessa uppgifter registreras och lagras i en databas så länge du är kund hos oss och raderas efter 1 år om det inte skett några köp på kontot. Vi garanterar att denna information inte vidarebefordras till tredje part. Om du vill att dina uppgifter raderas, vänligen kontakta oss via e-post. Om du vill se informationen som har sparats kan du alltid kontakta oss via e-post, så skickar vi denna så snart som möjligt.
Kommunikationen mellan kunden och broderi.dk är okrypterad. Om du betalar online med betalkort är all betalningsinformation krypterad. Vi använder quickpay som betalningsport. Quickpay-betalningslösningen använder SSL-kryptering i kommunikationen med PBS. Likaså används SSL-kryptering i kommunikationen mellan kunderna och servern där Quickpay finns. Det innebär att all information som skickas över Internet krypteras med ett säkerhetscertifikat utfärdat av TDC. Det innebär att det inte är möjligt för obehöriga att fånga upp information om kunders kreditkort.
Köp av varor på broderi.dk
Det går endast att beställa varor via vår hemsida. Alla priser som anges på broderi.dk är i danska kronor och inkluderar moms och exkl. Eventuellt. fraktkostnader.
Alla priser gäller inom Danmarks gränser, exklusive Färöarna och Grönland.
Med reservation för reservationer:
- slutsålda varor
- leverantörsfel
- utskriftsfel
- force majeure
Som ny kund på broderi.dk kan du lägga till varor i din varukorg innan du registreras som användare. När du "går till kassan" kommer du att bli ombedd att registrera dig som användare. När du har godkänt transaktionen skickar vi automatiskt en e-postbekräftelse till kundens e-postadress. Om kunden inte får detta mail kan det bero på att kundens mail inte stämmer eller att andra tekniska problem kan ha uppstått – i så fall uppmanas kunden att kontakta oss per telefon. När vi har tagit emot beställningen förbereder vi beställningen för leverans. Vi skickar varan först när vi mottagit kundens betalning.
Vi använder e-post för all information om varan och beställningens status.
Det finns följande betalningsalternativ i vår webbshop
- Dankort
- Visa/Dankort
- Mastercard osv.
- Förskottsbetalning till konto 7184 115 812 5
- Förskottsbetalning Check / Kontant
Sändning
Vi skickar som GLS paket, Vi opererar med fast pris på paketet Kr. 39,00, beroende på vilket värde som systemet själv hanterar.
Beställningar som är beställda skickas så långt det är möjligt samma dag, senast nästa dag om varorna finns i lager. Om det blir försening i leveransen meddelas kunden via e-post. Vid mottagande av betalning strävar vi alltid efter att skicka varan samma dag som betalning tas emot/debiteras kontot
Vi gör ingen delleverans utan skickar ett e-postmeddelande om det finns en restorder, kunden har då möjlighet att ändra beställningen om de inte vill vänta på att vi ska skicka hela ordern.
Systemet bygger på frakt endast till Danmark exklusive Färöarna och Grönland, men vi skickar till hela världen vid behov.
Felaktig kundinformation
Kunden ansvarar för att ange korrekt och korrekt information under köpprocessen på vår webbshop. Om kunden anger felaktiga uppgifter, vilket kan resultera i extra fraktkostnader, är det kundens ansvar att stå för dessa kostnader.
Vårt företag tar inget ansvar för merkostnader på grund av kundens felaktiga uppgifter.
Vi uppmuntrar våra kunder att dubbelkolla sin information innan de lägger en beställning för att undvika eventuella leveransproblem och extra kostnader.
Nyhetsbrev
När du registrerar dig som användare har du möjlighet att välja att få ett nyhetsbrev. Du kan när som helst avregistrera dig genom att logga in och ta bort bocken igen. Du kan också skicka ett mejl till oss och avsluta prenumerationen på det sättet.
Vi skickar endast ut ett nyhetsbrev max. 1-2 gånger i månaden. Nyhetsbrevet kan täcka allt från nya varor i butiken till nyheter om butiken eller månadens erbjudande. Nyhetsbrevet kommer att vara utan betydande bilder och grafik och kommer inte att ta mycket plats.
Risk för varorna
Risken för varor köpta på broderi.dk övergår till kunden vid leveranstillfället.
Dokumentation och vägledning
Om varan kräver bruksanvisning eller en produktbeskrivning så ingår detta givetvis i leveransen från oss.
Önskas ytterligare vägledning eller information om produkter från oss kommer vi endast att kunna erbjuda vägledning, och inte utan ytterligare ansvar från vår sida utöver det som är tryckt.
Ångerrätt
Om kunden ångrar sitt köp när varan mottagits ska beställningen skickas tillbaka i originalförpackningen. Kostnader för returfrakten står kunden för. Den returnerade varan måste vara i väsentligen samma skick som vid leverans, om så inte är fallet upphör returrätten. varan måste returneras inom 14 dagar efter mottagandet. Kunden kan även returnera en vara genom att vägra mottagning.